Σελίδες

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2006

ΑΣΤΕΓΟΙ, ΖΗΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΕΖΟΝΙΑ (qw)

Περπατάω στην πόλη και βλέπω κτίρια, δρόμους, αυτοκίνητα και ανθρώπους που πηγαίνουν στις δουλειές τους, στις σχολές τους, για ψώνια, για καφέ, για βόλτα. Και πάντοτε μα πάντοτε μα πάντοτε βλέπω άστεγους, ζητιάνους και πρεζόνια..
Γνήσια αστικά αρχέτυπα. Φιγούρες παντός καιρού που κάνουν μυαλό και σώμα να πάλλονται σε ρυθμούς διαφορετικούς, ικανούς να με βγάλουν από την καθημερινή μου νιρβάνα. Αν ήταν πίνακας ζωγραφικής, θα ήταν παπαρούνες σε κυκλαδίτικο τοπίο.. Αδύνατον να μην τις προσέξεις.

Μόνο που σε αυτό το τοπίο ο νόμος των συγκοινωνούντων δοχείων λειτουργεί ανάποδα. Όσο και αν είναι εκεί, επιμένουμε να τους αγνοούμε, σαν να μην υπάρχουν.. DELETE. Οι ζητιάνοι, οι άστεγοι και τα πρεζόνια αποτελούν το χειρότερο δυνατό σενάριο του καθενός από εμάς ξεχωριστά. Αν όλοι μας κυνηγάμε το όνειρο, αυτοί είναι ο εφιάλτης, το bad trip που ποτέ δεν πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβεί. Αυτό όμως τελικά είναι εκεί, υπάρχει και διαρκώς αυξάνεται..
"Μακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται".. "Καλύτερα να μάθεις σε κάποιον να ψαρεύει, από το να του δώσεις ένα ψάρι".. Ποιος ξέρει; Καθένας έχει τη δική του ιστορία και κάθε ιστορία είναι τελείως διαφορετική.

Κάνω αυτές τις σκέψεις από τότε που είδα έναν άνθρωπο χωρίς χέρια, καμμένο στο πρόσωπο, να ζητιανεύει έξω από το Metropolis. Κάνω αυτές τις σκέψεις από τότε που συζήτησα με έναν ξάδερφό μου που είναι άστεγος, από τότε που ένας άλλος μου ξάδερφος πέθανε από υπερβολική δόση.
Και σκέφτομαι, μέσα σ όλα, ότι το άγαλμα αυτής της Αγίας Τριάδας (που θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε "Ανάμεικτα Συναισθήματα") στο κέντρο της Αθήνας, θα ήταν ό,τι πιο avant garde μπορεί να συμβεί στην πόλη. Μία καλή ευκαιρία να προβάλλουμε τους φόβους μας δημόσια και να τους κάνουμε τέχνη, ώστε στο τέλος να συμφιλιωθούμε μαζί τους και να τους δεχτούμε ως μέρος του εαυτού μας.

9 σχόλια:

vatraxokoritso είπε...

Να διασκεδάσουμε τις τύψεις και τις ενοχές μας δηλαδή?

Chaca-Khan είπε...

Eγώ πάντως έχω να δηλώσω ότι πριν από λίγες μέρες στο Λονδίνο είδα άστεγο που πάνω στα σκεπασμένα από την κουβέρτα γόνατά του στέκοταν μια φορητή TV εν λειτουργεία..
(Μπορώ να καταπιώ το πτυχίο της κοινωνιολογίας τώρα????)

#Ας κρατήσουμε τα λεφτά του αγάλματος να πληρώσουμε ένα γαμο-δικηγόρο να ανοίξει νομικά το θέμα για καταλήψεις λέω εγώ!!!!!
Όλες οι ευρωπαικές πρωτεύουσες και πόλεις έχουν καταλήψεις (βέβαια έχουν και πιο πολλούς άστεγους απ΄ότι εδώ οπότε δεν ξέρω αν είναι λύση αυτό)

Τι να το κάνουμε το άγαλμα ρε psarra? Να μαζεύονται οι άστεγοι από κάτω του για να κάνουμε πιο μπερδεμένα posts??
Θα μπορούσε να είναι κάτι τέχνη-τύπου που να κλωτσάει στα μούτρα όλους επί του θέματος για να γίνει κάτι, αλλά όχι ένα άγαλμα εις τους αιώνες των αιώνων..

By the way : Είμαι πάλι εδώ! στο Ελλάντα ΚΑΙ στον κυβερνοχώρο. Μετα από πολλές περιπέτειες κ απώλεις. Θα σας πω.. Καλώς σας βρήκα πάντως..

neraida είπε...

Τους ζητιάνους τους σιχαίνομαι, νομίζω ότι το έχουν κάνει επάγγελμα και μου τη δίνουν στα νεύρα.

Τα πρεζάκια δεν τα λυπάμαι, επιλογές είναι αυτές και αν σκεφτείς ότι η πρέζα κοστίζει, αυτοί που τα βγάζουν πέρα με τρεις κι εξήντα, μάλλον δεν πάνε για "ψώνια"...

Αυτό που πάντα με στενοχωρούσε ήταν οι άστεγοι. Ειδικά κάτι μέρες σαν αυτές που πέρασαν, με απίστευτο κρύο και χιόνια, όταν κουκουλωνόμουν μέσα στο ζεστό μου πάπλωμα, μέσα στο ζεστό μου σπίτι, σκεφτόμουν ότι εκεί έξω, στα παγωμένα πεζοδρόμια και στα σοκάκια υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν που να κρυφτούν, που να ζεσταθούν... Μένω άφωνη και άπραγη απέναντι σε αυτά τα θέματα, δε ξέρω άλλωστε τι άλλο μπορώ να κάνω, εκτός από το να μακαρίζω τη τύχη μου γιατί έχω.

Chacka, κι εγώ μέσα για τις καταλήψεις, αλλά μη νομίζεις ότι λύνει και το πρόβλημα. Μου έλεγε ένας φίλος από Γερμανία, ότι οι μπάτσοι κάνουν ντου και "αδειάζουν" το χώρο σε μια ώρα. Και όσο πάει, λιγοστεύουν οι υπάρχουσες καταλήψεις, ενώ φυσικά, ούτε λόγος για νέες. Α, και welcome back home :)

psarras είπε...

Δεν ξέρω αν οι "τύψεις" και οι "ενοχές" είναι οι σωστές λέξεις..
Ένα άγαλμα, ναι, γιατί όχι.. Δίπλα σε αυτό του Κολωκοτρώνη, του Αισχύλου και του Βενιζέλου, το άγαλμα ενός Zητιάνου..
Καταλήψεις for ever.

Chaca-Khan είπε...

kai ti tha ginei me to agalma?
foros timis se fasi?

Kyrios Elefantas είπε...

o tempora o mores.
Μια γνήσια αντικομφορμιστική ιδέα.
ας μη βιαστούμε να κρίνουμε την υλοποίησή της.
Ας την εξετάσουμε ως ιδέα.
[νομίζω οτι μέχρι εκεί πάει , παραπέρα είναι λίγο περίεργα τα πράγματα γιατί οι άνθρωποι φτιάχνουμε αγάλματα για να τιμήσουμε κάποιον ή κάτι και μαζί με αυτό να τιμηθεί και ολόκληρη η ανθρωπότητα.Το άγαλμα θέλει καθαρή προοπτική μέσα στο χρόνο. Στο μέλλον δηλαδη να στέκεται με την ίδια ποιότητα. Ετσι κάποιος θα μπορεί να το θαυμάσει ή να το γκρεμίσει (Ολοι οι άλλοι που γράφουν πάνω τους συνθήματα είναι μαλάκες). Οπότε σκεφτείτε τώρα : ποιός άνθρωπος θα γκρέμιζε ενα άγαλμα ζητιάνου ? Γιατί να δώσουμε την ευκαιρία στους απόγονούς μας να φανούν τόσο σκληροί?]

unpause είπε...

Δεν ξερω αν θα το δει κανεις αυτο το σχολιο τοσες μερες μετα αλλα θα ηθελα να πω psarra οτι εχει ακουστει οτι αυτοι με τα κομμενα χερια και τα καμμενα προσωπα (που δεν ξερω αν εχεις προσεξει αλλα δεν ειναι μονο ένας και μιάζουν μεταξυ τους) ειναι τσιγγανοι που τους έχουν κανει έτσι για να βγαζουν λεφτα απο μωρα!!!
δεν ξερω κατα ποσο ειναι αληθεια μου φαινεται πολυ τραβιγμενο.. τοσο που ακουμπαει τον Αστικο Μυθο, αλλα αν ισχυει δινει μια αλλη διασταση στο θέμα!!!

Ανώνυμος είπε...

Best regards from NY! 2004 911 cabriolet porsche turbo http://www.chrysler-neon-7.info loans cosmetic surgery tv commercials http://www.army-backpack.info Crossbow equipment fitness weider online credit report Comparison of simvastatin zocor atorvastatin lipitor celebrex Antidepressants nbsp zoloft nbsp nbsp bookcases

Ανώνυμος είπε...

kai ti nomizete oti mporeite na kanete eseis mwre? nomizete oti eisaste ligotero foukarades epeidh mporeite na ksaplwnete katw apo zesta paplwmata? to poso sas kostizei to paplwma sas omws den to metrate.

O pragmatika astegos einai aftos pou argopethainei apo thn peina, siga - siga, mera th mera. Epeidh afto pou exete ftiaksei gyrw sas einai efialths opws kai na to pareis, oso kai na khnygas to oneiro.

pare paradeigma to tsimpouki ths tsekou ston zaxopoulo. Memonwmeno to peristatiko? ti tha mas poun ta koritsia pou psaxnoune douleia?

sthn pragmatikothta den xreiazetai na mas to epivevaiwsoun ta koritsia, to kseroume oloi: afta ta tsimpoukia vevaiws, den einai erwtika. einai tekmhria ths ypotaghs. o zaxopoulos xrhsimopoiei thn eksousia tou gia na xysei panw sth mapa tis aksioprepeias ths tsekou.

Kati analogo ginetai kai me tous andres. kapoios tropos tha vrethei(synhthws tis prwtes meres pou pianei kaneis douleia) opou, aftos pou exei thn eksousia na zhthsei ta tekmhria ths kseftilas apo ekeinon pou exei anangh.

mh mas lypaste olous tous astegous! oxi sthn polh pou stegase to diogenh se pithari.